Polityka prywatności
oraz wykorzystania plików cookies w Serwisie
Serwis szanuje prawo do prywatności Klientów i gwarantuje bezpieczeństwo danych osobowych na poziomie odpowiednim do obowiązującego prawa, w tym:
- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej jako RODO;
- Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- Ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne.
1.
Dane osobowe
Na podstawie art. 13 RODO, Serwis informuje, jak niżej:
- Administratorem danych osobowych jest Centrum Ogrzewania Pelletowego Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Kwiatowa 14/4, właściciel Serwisu;
- Serwis pozyskał dane osobowe Klienta na skutek założenia przez niego Konta Klienta lub w związku z wyrażeniem zgody na ich przetwarzanie, wyrażoną przez Klienta w sposób wyraźny i dobrowolny;
- Serwis przetwarza dane osobowe Klienta w celu:
- umożliwienia świadczenia usługi drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z Serwisu;
- zakładania Konta Klienta oraz rozwiązywania problemów technicznych;
- obsługi zgłoszeń kierowanych przez formularz kontaktowy;
- podatkowym i rachunkowym w związku z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie;
- prowadzenia wobec Klienta działań marketingowych na podstawie wyrażonej przez Klienta zgody;
- zapisywania danych w plikach cookies – za uprzednią zgodą Klienta;
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych, może zostać cofnięta w dowolnym momencie po zalogowaniu na Koncie Klienta i wskazaniu właściwej dyspozycji;
- Serwis wymaga podania następujących danych osobowych, aby móc zawrzeć i wykonać umowę: adres e-mail, imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu.
- Podanie danych jest dobrowolne, jednak w sytuacji gdy Klient nie poda danych osobowych o których mowa powyżej, Konto Klienta nie zostanie założone a Serwis nie będzie w stanie świadczyć usługi na rzecz Klienta;
- Serwis gwarantuje przestrzeganie praw wynikających z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
- Z uprawnień Klient może skorzystać, jeżeli:
- w odniesieniu do żądania sprostowania danych Klient zauważy, iż dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
- w odniesieniu do żądania usunięcia danych, kiedy: dane nie będą już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane przez Serwis; Klient cofnął swoją zgodę na przetwarzanie danych; Klient zgłosił sprzeciw wobec przetwarzania danych; dane Klienta będą przetwarzane niezgodnie z prawem; dane powinny być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa;
- w odniesieniu do żądania ograniczenia przetwarzania danych, kiedy: dane Klienta będą przetwarzane niezgodnie z prawem, ale Klient nie chce, aby zostały usunięte; dane Klienta nie będą potrzebne Serwisowi, ale mogą być potrzebne Klientowi do obrony lub dochodzenia roszczeń; Klient wniesie sprzeciw wobec przetwarzania danych – do czasu ustalenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Serwisu są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
- w odniesieniu do żądania przeniesienia danych, kiedy: przetwarzanie danych Klienta odbywa się na podstawie zgody lub umowy zawartej z Klientem oraz, gdy przetwarzanie to odbywa się w sposób automatyczny.
- Klient ma prawo wnieść skargę w związku z przetwarzaniem jego danych osobowych do organu nadzorczego, którym jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (adres: Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Klient ma prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych, gdy jego dane osobowe przetwarzane są na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym są profilowane dla tego celu.
- Dane osobowe Klienta Serwis może udostępniać podmiotom wspierającym w świadczeniu usług drogą elektroniczną, tj. PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu przy ulicy Grunwaldzkiej 182, pod warunkiem wyrażenia zgody przez Klienta na ścieżce transakcyjnej;
- Serwis przechowuje dane osobowe przez czas obowiązywania umowy zawartej z Klientem, a także po jej zakończeniu w celach:
- wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności podatkowych i rachunkowych, statystycznych i archiwizacyjnych,
- marketingowych przez okres obowiązywania umowy lub do momentu wniesienia przez Klienta sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, w zależności od tego, które z tych zdarzeń wystąpi wcześniej.
- Dane osobowe Klienta mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednakże nie będzie to wywoływać żadnych skutków prawnych. Profilowanie danych osobowych polega na przetwarzaniu danych (również w sposób zautomatyzowany), poprzez wykorzystywanie ich do analizy lub prognozy osobistych preferencji oraz zainteresowań.
2.
Wykorzystanie plików cookies
- Definicje:
- cookie – jest to niewielka informacja zapisywana przez serwer na komputerze Klienta, którą serwer może odczytać przy ponownym połączeniu się z tego komputera,
- log systemowy – jest to informacja, jaką przekazuje serwerowi komputer Klienta przy każdym połączeniu, może zawierać różne dane (np. numer IP), z których można mniej lub bardziej dokładnie ustalić skąd nastąpiło połączenie,
- adres IP – indywidualny numer, który z reguły posiada każdy komputer podłączony do Internetu, numer IP może być na stałe związany z danym komputerem (statyczny) lub przydzielony mu na dane połączenie (dynamiczny),
- Serwis, zgodnie z art. 173 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne, korzysta z plików cookiesstanowiących dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta. Pliki cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
- ułatwienia Klientowi korzystania z Serwisu podczas jego przeglądania;
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Klienci Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
- dostosowania zawartości Serwisu do określonych preferencji oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb Klienta;
- W ramach Serwisu wykorzystuje się następujące rodzaje plików cookies:
- „sesyjne” – przechowywane są w urządzeniu końcowym do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej;
- „stałe” – przechowywane w urządzeniu końcowym przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Klienta;
- „funkcjonalne” – umożliwiające zapamiętanie wybranych przez Klienta ustawień;
- „własne” – zamieszczane przez Serwis;
- „zewnętrzne” – pochodzące z witryny zewnętrznej niż Serwis;
- Serwis informuje, iż zakres informacji zbieranych automatycznie zależy od ustawień przeglądarki internetowej Klienta. Klient powinien sprawdzić ustawienia swojej przeglądarki, aby dowiedzieć się jakie informacje są udostępniane przez przeglądarkę automatycznie lub w celu dokonania zmiany tych ustawień. W tym celu zaleca się zapoznanie z treścią „Pomocy” używanej przeglądarki internetowej.
- Zmiana warunków przechowywania lub otrzymywania plików cookies jest możliwa poprzez konfigurację ustawień w przeglądarkach internetowych, np.:
- Przeglądarka internetowa zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Klienta. Klient Serwisu może dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies.Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja stosowanej przez Klienta przeglądarki internetowej.
- Jeżeli Klient nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Jednak wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa lub utrzymania preferencji Klienta może utrudnić, a w skrajnych przypadkach także uniemożliwić korzystanie z Serwisu.