Regulamin Serwisu

Regulamin Serwisu został przygotowany na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2013 r., poz. 1422 ze zm.).

Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie za pośrednictwem Serwisu, zapewniając możliwość zapoznania się z jego treścią przed zawarciem umowy i dotyczy Serwisu Rynek Pelletu.

Serwis działa pod adresem:www.rynekpelletu.pl i prowadzony jest przez Centrum Ogrzewania Pelletowego Sp. z o.o., ul. Kwiatowa 14/4 w Poznaniu.

Kontakt z Serwisem możliwy jest za pośrednictwem poczty elektronicznej: kontakt@rynekpelletu.pl, lub w formie pisemnej pod adresem: ul. Kwiatowa 14/4, 61-881 Poznań.

1.
Definicje

Serwis – witryna internetowa znajdująca się pod adresem: www.rynekpelletu.pl, za pośrednictwem której można kierować zapytania dotyczące oferty Sprzedawcy,

Towar – rzeczy ruchome prezentowane w Serwisie, sprzedawane w drodze zawarcia przez Kupującego ze Sprzedawcą umowy sprzedaży na odległość;

Sprzedawca – należy przez to rozumieć: Centrum Ogrzewania Pelletowego Sp. z o.o., ul. Kwiatowa 14/4, 61-881 Poznań.

Kupujący – pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, którym kodeks cywilny przyznaje zdolność prawną;

Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w myśl art. 221 kodeksu cywilnego.

Umowa – umowa sprzedaży Towaru zawarta przez Internet. 

2.
Ogólne zasady korzystania z Serwisu

  1. Serwis umożliwia zapoznanie się z działalnością Sprzedawcy i dokonanie zakupu Towaru przez Kupującego.
  2. Informacje o Towarach w szczególności takie jak: opisy, parametry techniczne i użytkowe, cena stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
  3. Złożenie zamówienia poprzedza założenie konta przez Klienta. W tym celu Klient dokonuje rejestracji podając: adres e-mail i hasło, a następnie uzupełnia profil o imię i nazwisko, nr telefonu i adres. Klient ma możliwość podania danych do faktury VAT.
  4. Założenie Konta Klienta jest nieodpłatne.

3.
Złożenie zamówienia. Dostawa

  1. Klient składa zamówienie w następujący sposób:
    • wybór Towaru poprzez dodanie do koszyka,
    • wybór formy dostawy i płatności,
    • podanie danych do formularza rejestracyjnego bądź logowania,
    • wypełnienie formularza dostawy,
    • zatwierdzenie zamówienia przez przycisk „zamówienie z obowiązkiem zapłaty”,
    • wysłanie potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji na adres e-mail Klienta,
  1. Zamówienie złożone w formie elektronicznej będzie potwierdzone nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych od otrzymania zamówienia.
  2. Czas realizacji zamówienia zostanie każdorazowo określony w potwierdzeniu przejęcia zamówienia do realizacji i liczony będzie od momentu zawarcia Umowy przez Strony
  3. Towar dostarczany jest pod adres wskazany przez Kupującego za pomocą kuriera. Termin dostawy wynosi maksymalnie 14 dni. Dostawy odbywają się w dni robocze od poniedziałku do piątku.

4.
Formy płatności

Dokonując zakupu Towaru Kupujący dokona płatności:

    • za pobraniem – opłata uiszczania jest gotówką przy odbiorze Towaru;
    • przelewem na wskazany przez Serwis numer rachunku bankowego;
    • płatność on-line za pośrednictwem właściwego operatora płatności;

5.
Reklamacje

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem Kupującego za wady fizyczne i prawne Towaru na zasadach wskazanych w przepisach kodeksu cywilnego.
  2. Jeżeli Towar sprzedany ma wady, Kupujący ma prawo złożyć reklamację u Sprzedawcy. Reklamacji nie podlegają wady wynikające z nieprawidłowego użytkowania Towaru przez Kupującego.
  3. Kupujący może złożyć reklamację:
    • Za pomocą poczty elektronicznej na adres: kontakt@rynekpelletu.pl
    • pocztą na adres korespondencyjny Sprzedawcy: Centrum Ogrzewania Pelletowego Sp. z o.o., ul. Kwiatowa 14/4, 61-881 Poznań.
  4. Reklamacja powinna zawierać: dane Kupującego (imię, nazwisko, adres umożliwiający kontakt z Kupującym), wskazanie reklamowanego Towaru i datę jego dostawy oraz opis zgłaszanych zastrzeżeń. Jeżeli dane podane w reklamacji są niewystarczające lub wymagają uzupełnienia Sprzedawca, przed rozpoznaniem reklamacji, zwróci się do Kupującego o uzupełnienie reklamacji we wskazanym zakresie. Załączenie do reklamacji kopii paragonu lub faktury ułatwi jej rozpoznanie.
  5. Termin rozpoznania reklamacji wynosi 14 dni od daty jej otrzymania przez Sprzedawcę w prawidłowej postaci. Odpowiedź na reklamację jest wysyłana pocztą na adres podany przez Kupującego, a w przypadku podania adresu e-mail jako adresu do korespondencji, za pośrednictwem poczty e-mail.
  6. W przypadku gdy Towar ma wadę, Kupujący może skorzystać z uprawnień przewidzianych w przepisach kodeksu cywilnego dotyczących rękojmi za wady, zawartych w przepisach art. 556 – 576 kodeksu cywilnego. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wadę fizyczną Towaru, jeżeli wada została stwierdzona w okresie dwóch lat od daty wydania Towaru Kupującemu.

6.
Gwarancja jakości

  1. Towary sprzedawane za pośrednictwem Sklepu są objęte gwarancją jakości Sprzedawcy, której długość określa każdorazowo dokument gwarancyjny.. Termin gwarancji liczony jest od daty wydania Towaru Kupującemu.
  2. Towar oferowany przez sprzedawcę jest nowy, wolny od wad fizycznych i prawnych. Jeżeli w okresie gwarancji ujawnią się wady fizyczne Towaru Sprzedawca zobowiązuje się do naprawy Towaru lub wymiany Towaru na nowy w terminie 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia wady przez Kupującego. Wybór sposobu usunięcia wady należy do Sprzedawcy.
  3. W przypadku gdy, w ocenie Sprzedawcy, naprawa Towaru lub wymiana na nowy jest niemożliwa lub wymagałaby nadmiernych kosztów, Sprzedawca zwróci Kupującemu zapłaconą cenę za Towar.
  4. W przypadku zgłoszenia przez Kupującego wady Towaru w ramach gwarancji, Sprzedawca dokona odbioru Towaru na swój koszt lub dokona naprawy Towaru w miejscu, w którym Towar się znajduje. Wyboru sposobu usunięcia wady i miejsca dokonania naprawy dokonuje Sprzedawca.
  5. Zgłoszenia wady fizycznej towaru w ramach gwarancji należy dokonać w terminie 7 dni od wykrycia wady. Zgłoszenia należy dokonać wysyłając korespondencję na adres e-mail: kontakt@rynekpelletu.pl albo pisemnie na adres korespondencyjny Sprzedawcy, wskazany na wstępnie niniejszego Regulaminu. Zgłoszenie powinno zawierać dane Kupującego (imię, nazwisko, adres, nr kontaktowy), dowód zakupu Towaru u Sprzedawcy, opis zgłaszanych zastrzeżeń i wskazanie, że Kupujący dokonuje zgłoszenia w ramach gwarancji.
  6. Udzielenie przez Sprzedawcę gwarancji na Towar w żaden sposób nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej, z zastrzeżeniem iż rękojmia wyłączona jest w stosunku do Klientów nie będących Konsumentami.
  7. Odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym Towarze.

7.
Odstąpienie od umowy

Niniejszy paragraf dotyczy Konsumentów.

  1. Konsument może odstąpić od umowy bez podania przyczyny, składając w terminie 14 dni od dnia doręczenia mu Towaru stosowne oświadczenie.
  2. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłać oświadczenie przed jego upływem na adres: Centrum Ogrzewania Pelletowego Sp. z o.o., ul. Kwiatowa 14/4, 61-881 Poznań, e-mail: kontakt@rynekpelletu.pl.
  3. Bezpośrednie koszty zwrotnego dostarczenia Towaru w związku ze skorzystaniem z uprawnienia do odstąpienia od umowy, ponosi Kupujący.
  4. W przypadku odstąpienia Klienta od umowy, Sklep dokona zwrotu ceny produktu w ciągu 14 dni od daty otrzymania oświadczenia Konsumenta. W tym czasie Klient ma obowiązek odesłać Towar. Zwrot pieniędzy nastąpi na wskazany przez Konsumenta rachunek bankowy.
  5. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.

8.
Świadczenie usług drogą elektroniczną

  1. Wszelkie prawa do Serwisu, domeny internetowej, nazwy, szaty graficznej, zdjęć zamieszczonych w Serwisie, stanowią własność Sprzedawcy, a Kupujący może z nich korzystać tylko w sposób zgodny z Regulaminem oraz zgodnie z Ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  2. Za pośrednictwem Serwisu są świadczone usługi elektroniczne umożliwiające przeglądanie zawartości Serwisu oraz kierowanie do Sprzedawcy zapytań dotyczących Towarów. Korzystanie z ww. usług jest bezpłatne. Umowa o zawarcie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą rozpoczęcia korzystania z Serwisu przez Kupującego.
  3. Rejestracja w Serwisie i utworzenie Konta umożliwia Kupującemu dostęp do niektórych funkcjonalności Serwisu, takich jak dostęp do informacji o historii i szczegółach złożonych zamówień, wystawionych rachunkach lub fakturach VAT.
  4. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta na czas nieokreślony. Kupujący ma prawo rozwiązać umowę bez podawania przyczyn, ze skutkiem natychmiastowym. W tym celu Kupujący powinien zaprzestać korzystania z Serwisu.
  5. Rozwiązanie przez Kupującego umów o świadczenie usług drogą elektroniczną nie ma wpływu na ważność Umów zawartych przez Kupującego ze Sprzedawcą.
  6. Minimalne wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Serwisu to: urządzenie z dostępem do sieci Internet, zainstalowana i zaktualizowana wersja przeglądarki internetowej np. Google Chrome, Internet Explorer, Firefox, Opera, Safari z włączoną obsługą JavaScript oraz włączoną obsługą plików typu cookies, a także aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
  7. Sprzedawca informuje, że niedopuszczalne jest zamieszczanie lub dostarczanie przez Kupujących, za pośrednictwem Serwisu, treści o charakterze bezprawnym, w szczególności treści zabronionych przez przepisy prawa, w tym naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich, a także podejmowanie przez Kupujących czynności, które mogłyby destabilizować lub zakłócać działanie Serwisu lub utrudniać dostęp do Serwisu Sprzedawcy lub innym Kupującym.
  8. Wszelkie reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną oraz funkcjonowania Serwisu, a także zgłoszenia dotyczące naruszeń Regulaminu należy zgłaszać na adres e-mail: kontakt@rynekpelletu.pl. Reklamacje będą rozpoznawane w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji. Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana na adres wskazany przez składającego reklamację. Jeśli dane lub informacje podane w reklamacji będą wymagały uzupełnienia, przed rozpoznaniem reklamacji, Sprzedawca zwróci się do Kupującego o uzupełnienie reklamacji we wskazanym zakresie.
  9. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w działaniu Serwisu spowodowane działaniem siły wyższej, awarią łączy lub sprzętu nienależącego do Sprzedawcy, a także wywołane niedozwoloną ingerencją Kupujących.
  10. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za czasowy brak możliwości korzystania przez Kupujących z Serwisu spowodowany prowadzonymi pracami konserwacyjnymi, wprowadzaniem ulepszeń lub zmian na stronie Serwisu.

9.
Postanowienia końcowe

  1. Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 21 Ustawy o prawach konsumenta Serwis informuje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Do pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń należą m.in.
    • postępowanie przed stałym polubownym sądem konsumenckim działającym przy Inspekcji Handlowej;
    • wniosek o wszczęcie postępowania mediacyjnego do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej;
    • interwencja powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich);
    • rozstrzyganie sporów online za pomocą środków komunikacji elektronicznej (ang. Online Dispute Resolution) przez podmiotyODR.
  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady wglądu w te procedury dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów oraz organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, jak również Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
  2. W sprawach nie uregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają polskie przepisy prawa.
  3. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem: 01.03.2020.
  4. Serwis zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Serwis, nie krótszym niż 3 dni od daty udostępnienia ich w Serwisie.