Regulamin Serwisu
Regulamin Serwisu został przygotowany na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2013 r., poz. 1422 ze zm.).
Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie za pośrednictwem Serwisu, zapewniając możliwość zapoznania się z jego treścią przed zawarciem umowy i dotyczy Serwisu Rynek Pelletu.
Serwis działa pod adresem:www.rynekpelletu.pl i prowadzony jest przez Centrum Ogrzewania Pelletowego Sp. z o.o., ul. Kwiatowa 14/4 w Poznaniu.
Kontakt z Serwisem możliwy jest za pośrednictwem poczty elektronicznej: kontakt@rynekpelletu.pl, lub w formie pisemnej pod adresem: ul. Kwiatowa 14/4, 61-881 Poznań.
1.
Definicje
Serwis – witryna internetowa znajdująca się pod adresem: www.rynekpelletu.pl, za pośrednictwem której można kierować zapytania dotyczące oferty Sprzedawcy,
Towar – rzeczy ruchome prezentowane w Serwisie, sprzedawane w drodze zawarcia przez Kupującego ze Sprzedawcą umowy sprzedaży na odległość;
Sprzedawca – należy przez to rozumieć: Centrum Ogrzewania Pelletowego Sp. z o.o., ul. Kwiatowa 14/4, 61-881 Poznań.
Kupujący – pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, którym kodeks cywilny przyznaje zdolność prawną;
Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w myśl art. 221 kodeksu cywilnego.
Umowa – umowa sprzedaży Towaru zawarta przez Internet.
2.
Ogólne zasady korzystania z Serwisu
- Serwis umożliwia zapoznanie się z działalnością Sprzedawcy i dokonanie zakupu Towaru przez Kupującego.
- Informacje o Towarach w szczególności takie jak: opisy, parametry techniczne i użytkowe, cena stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
- Złożenie zamówienia poprzedza założenie konta przez Klienta. W tym celu Klient dokonuje rejestracji podając: adres e-mail i hasło, a następnie uzupełnia profil o imię i nazwisko, nr telefonu i adres. Klient ma możliwość podania danych do faktury VAT.
- Założenie Konta Klienta jest nieodpłatne.
3.
Złożenie zamówienia. Dostawa
- Klient składa zamówienie w następujący sposób:
-
- wybór Towaru poprzez dodanie do koszyka,
- wybór formy dostawy i płatności,
- podanie danych do formularza rejestracyjnego bądź logowania,
- wypełnienie formularza dostawy,
- zatwierdzenie zamówienia przez przycisk „zamówienie z obowiązkiem zapłaty”,
- wysłanie potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji na adres e-mail Klienta,
- Zamówienie złożone w formie elektronicznej będzie potwierdzone nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych od otrzymania zamówienia.
- Czas realizacji zamówienia zostanie każdorazowo określony w potwierdzeniu przejęcia zamówienia do realizacji i liczony będzie od momentu zawarcia Umowy przez Strony
- Towar dostarczany jest pod adres wskazany przez Kupującego za pomocą kuriera. Termin dostawy wynosi maksymalnie 14 dni. Dostawy odbywają się w dni robocze od poniedziałku do piątku.
4.
Formy płatności
Dokonując zakupu Towaru Kupujący dokona płatności:
-
- za pobraniem – opłata uiszczania jest gotówką przy odbiorze Towaru;
- przelewem na wskazany przez Serwis numer rachunku bankowego;
- płatność on-line za pośrednictwem właściwego operatora płatności;
5.
Reklamacje
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem Kupującego za wady fizyczne i prawne Towaru na zasadach wskazanych w przepisach kodeksu cywilnego.
- Jeżeli Towar sprzedany ma wady, Kupujący ma prawo złożyć reklamację u Sprzedawcy. Reklamacji nie podlegają wady wynikające z nieprawidłowego użytkowania Towaru przez Kupującego.
- Kupujący może złożyć reklamację:
- Za pomocą poczty elektronicznej na adres: kontakt@rynekpelletu.pl
- pocztą na adres korespondencyjny Sprzedawcy: Centrum Ogrzewania Pelletowego Sp. z o.o., ul. Kwiatowa 14/4, 61-881 Poznań.
- Reklamacja powinna zawierać: dane Kupującego (imię, nazwisko, adres umożliwiający kontakt z Kupującym), wskazanie reklamowanego Towaru i datę jego dostawy oraz opis zgłaszanych zastrzeżeń. Jeżeli dane podane w reklamacji są niewystarczające lub wymagają uzupełnienia Sprzedawca, przed rozpoznaniem reklamacji, zwróci się do Kupującego o uzupełnienie reklamacji we wskazanym zakresie. Załączenie do reklamacji kopii paragonu lub faktury ułatwi jej rozpoznanie.
- Termin rozpoznania reklamacji wynosi 14 dni od daty jej otrzymania przez Sprzedawcę w prawidłowej postaci. Odpowiedź na reklamację jest wysyłana pocztą na adres podany przez Kupującego, a w przypadku podania adresu e-mail jako adresu do korespondencji, za pośrednictwem poczty e-mail.
- W przypadku gdy Towar ma wadę, Kupujący może skorzystać z uprawnień przewidzianych w przepisach kodeksu cywilnego dotyczących rękojmi za wady, zawartych w przepisach art. 556 – 576 kodeksu cywilnego. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wadę fizyczną Towaru, jeżeli wada została stwierdzona w okresie dwóch lat od daty wydania Towaru Kupującemu.
6.
Gwarancja jakości
- Towary sprzedawane za pośrednictwem Sklepu są objęte gwarancją jakości Sprzedawcy, której długość określa każdorazowo dokument gwarancyjny.. Termin gwarancji liczony jest od daty wydania Towaru Kupującemu.
- Towar oferowany przez sprzedawcę jest nowy, wolny od wad fizycznych i prawnych. Jeżeli w okresie gwarancji ujawnią się wady fizyczne Towaru Sprzedawca zobowiązuje się do naprawy Towaru lub wymiany Towaru na nowy w terminie 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia wady przez Kupującego. Wybór sposobu usunięcia wady należy do Sprzedawcy.
- W przypadku gdy, w ocenie Sprzedawcy, naprawa Towaru lub wymiana na nowy jest niemożliwa lub wymagałaby nadmiernych kosztów, Sprzedawca zwróci Kupującemu zapłaconą cenę za Towar.
- W przypadku zgłoszenia przez Kupującego wady Towaru w ramach gwarancji, Sprzedawca dokona odbioru Towaru na swój koszt lub dokona naprawy Towaru w miejscu, w którym Towar się znajduje. Wyboru sposobu usunięcia wady i miejsca dokonania naprawy dokonuje Sprzedawca.
- Zgłoszenia wady fizycznej towaru w ramach gwarancji należy dokonać w terminie 7 dni od wykrycia wady. Zgłoszenia należy dokonać wysyłając korespondencję na adres e-mail: kontakt@rynekpelletu.pl albo pisemnie na adres korespondencyjny Sprzedawcy, wskazany na wstępnie niniejszego Regulaminu. Zgłoszenie powinno zawierać dane Kupującego (imię, nazwisko, adres, nr kontaktowy), dowód zakupu Towaru u Sprzedawcy, opis zgłaszanych zastrzeżeń i wskazanie, że Kupujący dokonuje zgłoszenia w ramach gwarancji.
- Udzielenie przez Sprzedawcę gwarancji na Towar w żaden sposób nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej, z zastrzeżeniem iż rękojmia wyłączona jest w stosunku do Klientów nie będących Konsumentami.
- Odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym Towarze.
7.
Odstąpienie od umowy
Niniejszy paragraf dotyczy Konsumentów.
- Konsument może odstąpić od umowy bez podania przyczyny, składając w terminie 14 dni od dnia doręczenia mu Towaru stosowne oświadczenie.
- Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłać oświadczenie przed jego upływem na adres: Centrum Ogrzewania Pelletowego Sp. z o.o., ul. Kwiatowa 14/4, 61-881 Poznań, e-mail: kontakt@rynekpelletu.pl.
- Bezpośrednie koszty zwrotnego dostarczenia Towaru w związku ze skorzystaniem z uprawnienia do odstąpienia od umowy, ponosi Kupujący.
- W przypadku odstąpienia Klienta od umowy, Sklep dokona zwrotu ceny produktu w ciągu 14 dni od daty otrzymania oświadczenia Konsumenta. W tym czasie Klient ma obowiązek odesłać Towar. Zwrot pieniędzy nastąpi na wskazany przez Konsumenta rachunek bankowy.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Towar nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
8.
Świadczenie usług drogą elektroniczną
- Wszelkie prawa do Serwisu, domeny internetowej, nazwy, szaty graficznej, zdjęć zamieszczonych w Serwisie, stanowią własność Sprzedawcy, a Kupujący może z nich korzystać tylko w sposób zgodny z Regulaminem oraz zgodnie z Ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Za pośrednictwem Serwisu są świadczone usługi elektroniczne umożliwiające przeglądanie zawartości Serwisu oraz kierowanie do Sprzedawcy zapytań dotyczących Towarów. Korzystanie z ww. usług jest bezpłatne. Umowa o zawarcie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą rozpoczęcia korzystania z Serwisu przez Kupującego.
- Rejestracja w Serwisie i utworzenie Konta umożliwia Kupującemu dostęp do niektórych funkcjonalności Serwisu, takich jak dostęp do informacji o historii i szczegółach złożonych zamówień, wystawionych rachunkach lub fakturach VAT.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta na czas nieokreślony. Kupujący ma prawo rozwiązać umowę bez podawania przyczyn, ze skutkiem natychmiastowym. W tym celu Kupujący powinien zaprzestać korzystania z Serwisu.
- Rozwiązanie przez Kupującego umów o świadczenie usług drogą elektroniczną nie ma wpływu na ważność Umów zawartych przez Kupującego ze Sprzedawcą.
- Minimalne wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Serwisu to: urządzenie z dostępem do sieci Internet, zainstalowana i zaktualizowana wersja przeglądarki internetowej np. Google Chrome, Internet Explorer, Firefox, Opera, Safari z włączoną obsługą JavaScript oraz włączoną obsługą plików typu cookies, a także aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
- Sprzedawca informuje, że niedopuszczalne jest zamieszczanie lub dostarczanie przez Kupujących, za pośrednictwem Serwisu, treści o charakterze bezprawnym, w szczególności treści zabronionych przez przepisy prawa, w tym naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich, a także podejmowanie przez Kupujących czynności, które mogłyby destabilizować lub zakłócać działanie Serwisu lub utrudniać dostęp do Serwisu Sprzedawcy lub innym Kupującym.
- Wszelkie reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną oraz funkcjonowania Serwisu, a także zgłoszenia dotyczące naruszeń Regulaminu należy zgłaszać na adres e-mail: kontakt@rynekpelletu.pl. Reklamacje będą rozpoznawane w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji. Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana na adres wskazany przez składającego reklamację. Jeśli dane lub informacje podane w reklamacji będą wymagały uzupełnienia, przed rozpoznaniem reklamacji, Sprzedawca zwróci się do Kupującego o uzupełnienie reklamacji we wskazanym zakresie.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w działaniu Serwisu spowodowane działaniem siły wyższej, awarią łączy lub sprzętu nienależącego do Sprzedawcy, a także wywołane niedozwoloną ingerencją Kupujących.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za czasowy brak możliwości korzystania przez Kupujących z Serwisu spowodowany prowadzonymi pracami konserwacyjnymi, wprowadzaniem ulepszeń lub zmian na stronie Serwisu.
9.
Postanowienia końcowe
- Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 21 Ustawy o prawach konsumenta Serwis informuje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Do pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń należą m.in.
-
- postępowanie przed stałym polubownym sądem konsumenckim działającym przy Inspekcji Handlowej;
- wniosek o wszczęcie postępowania mediacyjnego do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej;
- interwencja powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich);
- rozstrzyganie sporów online za pomocą środków komunikacji elektronicznej (ang. Online Dispute Resolution) przez podmiotyODR.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady wglądu w te procedury dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów oraz organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, jak również Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
- W sprawach nie uregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają polskie przepisy prawa.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem: 01.03.2020.
- Serwis zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Serwis, nie krótszym niż 3 dni od daty udostępnienia ich w Serwisie.